суббота, 9 января 2016 г.

Шість факторів успіху на ЗНО

Фактор 1. Ступінь розвитку основних психічних процесів (пам’яті, уваги, мислення, уяви тощо).
Так, досвід показує, що різні, але відповідальні учні, відвідуючи одного і того ж самого репетитора, навчаючись за одними і тими ж самими матеріалами, складають ЗНО на різний бал. А інколи ця різниця просто вражаюча! У 30-40 балів! Чому ж так? Насправді, відповідь криється у ступені розвитку психічних процесів.
Так, одному учню достатньо 20 хвилин, щоб розібратися з матеріалом, зрозуміти, вивчити його та запам’ятати надовго. Але інший витратить на це декілька годин, у той час як третій взагалі не зможе до кінця усвідомити матеріал, буде намагатися його механічно завчити, та все одно забуде за декілька днів. На жаль, це так.
У свою чергу, на розвиток психічних процесів впливає генетика, яку вже не змінити, але також, і це найважливіше, - ТРЕНУВАННЯ. Так, пам’ять, увагу, мислення та уяву можна і треба тренувати протягом усього свого життя, якщо ми хочемо зберегти ясний розум у глибокій старості. Але зараз не про це. Мова про те, що учень, який протягом 10 років навчання у школі недостатньо тренував свої психічні процеси, за рік підготовки до ЗНО не зможе їх якісно покращити! А тренувати їх дуже просто: читати матеріали, вчити напам’ять вірші, переказувати тексти, розв’язувати задачі тощо, тобто, по суті, відповідально виконувати те, що вимагають у школі. Є один нюанс: найактивніше психічні процеси формуються ще у дошкільному та молодшому шкільному віці. Якщо цей час втрачений, то наздогнати буде дуже важко.
Таким чином, в останній рік перед вступом до ВНЗ учні починають готуватися до ЗНО, маючи неоднаковий ступінь розвитку психічних процесів. В юнацькому віці за рік підготовки можна якісно засвоїти матеріал, але суттєво покращити пам’ять, мислення та увагу – надзвичайно важко, а інколи - неможливо. Саме тому важливо об’єктивно оцінити свої здібності та можливості для того, щоб поставити собі за мету реальну кількість балів на ЗНО.

Фактор 2. Мотивація.
Людина із сильною мотивацією здатна подолати будь-які перешкоди на шляху до своєї мрії. І це дійсно так. Сильна мотивація компенсує навіть недостатній рівень розвитку психічних процесів. Тобто, незалежно від здібностей та можливостей, маючи саме таку мотивацію, можна скласти ЗНО на високий бал. Але при цьому дійсно мотивація повинна бути сильною, коли вдень і вночі живеш лише однією мрією вступу до ВНЗ, нічого і нікого не помічаючи навкруги!
Тому варто поставити собі питання: «Чи щиро я бажаю вступити до ВНЗ та позитивно скласти ЗНО? Чи, можливо, цього вимагає суспільство, тиснуть батьки, впливають друзі, а мені насправді вже набридло вчитися і десь глибоко у душі я не хочу ні високого балу ЗНО, ні навчання у престижному ВНЗ?» Спробуй поставити собі ці запитання та дати на них відповідь для себе…
Май на увазі, мотивація – це великий відсоток успіху!

Фактор 3. Загальний режим.
Загальний режим – це важливий із чинників успіху у підготовці до ЗНО, яким часто нехтують. Режим включає в себе харчування, сон та фізичні вправи.
Не таємниця, що ми є те, що ми їмо. Тому харчування – суттєвий фактор успіху майже в усіх наших справах. Так, як би це дивно не звучало, але від харчування залежить не лише стан нашого тіла, але і наші емоції та навіть думки! Правильне харчування – це гарний настрій, світлий розум, енергія та працездатність. Харчування повинно бути збалансованим, включати м’ясо, рибу, молочні продукти, овочі та фрукти, достатню кількість солодкого тощо. Адже саме глюкоза, яка є в цукрі, активізує роботу головного мозку. Проте надмірна кількість цукру лише зашкодить. Також в дні найбільшої інтелектуальної напруги (особливо перед іспитом) треба вживати вітаміни. Не нехтуй правилами харчування, вони здатні принести значну користь, у тому числі, і в підготовці до ЗНО.
Сон – це поновлення організму. Недостатня кількість сну призводить до нервового напруження. А це, у свою чергу, негативно позначиться на засвоєнні навчального матеріалу. Сон повинен бути 7-8 годин. Найсприятливіші години сну з 22 до опівночі, натомість після 5 ранку сон менш корисний. Але все це індивідуально. Проте обов’язково спати треба достатньо, щоб почуватися бадьоро та енергійно протягом дня.
Регулярні фізичні вправи покращують обмін речовин в організмі, що також дуже позитивно впливає на діяльність мозку та всієї нервової системи, покращує засвоєння навчального матеріалу тощо. 20-30 хвилин щодня – обов’язковий мінімум для підтримки тіла та розуму в належному стані. Як казали давні греки: «Ніщо так не руйнує тіло та душу, як фізична бездіяльність!»

Фактор 4. Систематична робота над навчальним матеріалом та організований відпочинок.
Безумовно, ні харчування, ні сон, ні фізичні вправи не призведуть до успіху самі по собі, якщо систематично не працювати над засвоєнням навчального матеріалу. Будь-який навчальний матеріал засвоюється тоді, коли його:
-зрозуміти;
-запам’ятати;
-регулярно повторювати.
Звісно, на ці «процедури» потрібен час. Але час – це найбільший дефіцит у сучасному шаленому світі. Тому успіх на ЗНО залежить від уміння доцільно розподіляти свій час. Треба обов’язково щодня (окрім вихідних) виділяти по 2-3 години на підготовку до ЗНО, на засвоєння та повторення матеріалу. Години активної підготовки варто розбавляти годинами відпочинку, коли розум та тіло повністю переключаються від проблем ЗНО на інші захоплюючі справи.

Фактор 5. Сила волі.
Безумовно, щоб постійно протягом року дотримуватись режиму і систематично працювати над навчальним матеріалом, треба мати залізну силу волі. Дуже часто доводиться себе просто примушувати засвоювати навчальний матеріал. Тут і відіграє свою роль сила волі. Варто запам’ятати, що вона (сила волі) напряму залежить від мотивації. Чим сильніша мотивація, тим сильніша наша воля. Але краще за все сила волі тренується тоді, коли ми робимо те, що треба робити навіть тоді, коли ми цього не бажаємо!

Фактор 6. Характер особистості.
Характер та інші наші індивідуальні особливості впливають як на нашу підготовку до ЗНО, так і на кінцевий результат.
Тож враховуйте як свої сильні, так і слабкі сторони.
Пам’ятайте! На успіх заслуговує той, хто діє

Комментариев нет:

Отправить комментарий