-
Обґрунтування вибору проблеми:
- Проблема формування толерантності має багатоплановий характер сучасного сприйняття загальнолюдських цінностей.
- Проблема формування толерантного мислення є дуже важливою для розвитку суспільства в цілому, тому повинна вирішуватися в кожному навчальному закладі.
- Процес виховання толерантності охоплює форми роботи для створення простору прямої чи опосередкованої взаємодії з іншими за поглядами чи поведінкою людьми.
- Школа має бути тісно пов'язана з батьківською громадськістю, представники якої повинні брати безпосередню участь у навчально-виховному процесі як члени педагогічної ради, обговорювати питання навчання та виховання.
- Толерантність на рівні «батьки - діти — вчителі» є важливою проблемою в умовах глобального розвитку суспільства, а також крізь призму толерантності з'являється можливість зрозуміти реальність стосунків між батьками, учнями та вчителями.
-
Завдання:
- Визначити толерантні установки для батьків, вчителів та учнів.На основі діагностування розробити заходи щодо усунення проблеми у відносинах на рівні «батьки — діти — вчителі».
- Проводити спільні виховні заходи за участю батьків, дітей і вчителів.
- Формувати партнерські відносини між членами родини та членами педагогічного колективу школи.
- Формувати толерантне мислення батьків, вчителів та учнів.
-
Характеристика проекту:
- За кінцевим результатом: практико-орієнтовний.
- За змістом: надпредметний.
- За кількістю учасників: груповий.
- За тривалістю: середньої тривалості.
- За ступенем самостійності: експериментально-дослідницький.
- За характером контактів: внутрішній.
-
Прогнозований результат:
- Підвищення толерантної культури та рівня емпатійності підлітків, членів їхньої родини та вчителів.
- Сформоване толерантне мислення учасників проекту.
- Банк інформаційних, діагностичних, методичних матеріалів з проблеми толерантних відносин на рівні «батьки - діти - вчителі».
- Сприятливий психологічний, духовний мікроклімат у родині та у школі.
Пропоную розглянути окремі зведені діаграми за результатами анкетування батьків та дітей
У професії вчителя має бути закладене безумовне сприйняття дитини. Учитель повинен розуміти інтереси та вчинки дітей, жити їхніми інтересами і водночас не вивищуватися над ними своїм досвідом і знаннями. Батьки завжди любитимуть свою дитину, хоч би якою вона була. Батьків хвилює питання виховання дітей, їхнього майбутнього, яке залежить від усіх учасників навчально-виховного процесу. Оцінка сучасних стосунків між батьками та дітьми не зовсім відповідає уявленню про них учителів. Тому професія вчителя передбачає постійний саморозвиток і вдосконалення психологічної освіти.
У результаті анкетування батьків та учнів, оцінивши їх погляд на сучасну освіту та виховання дітей, можна виділити ряд розбіжностей та схожих характеристик як навчального, так і виховного процесу:
- більшість батьків на запитання, чи довіряють вам діти свої таємниці, дали ствердну відповідь, тоді як діти відповіли ні, що показує, що взаємні довірливі стосунки між батьками та учнями є реально існуючою проблемою;
- розбіжності у відповідях респондентів також були виявлені;
- великий відсоток дітей із задоволенням допомагають батькам по господарству, проводять свята разом з батьками;
- більшість батьків цікавляться життям своїх дітей та знають, з ким товаришує їх дитина та де проводить вільний час;
- велика кількість батьків вважає, що за виховання дитини відповідає сім'я та школа, а в багатьох випадках тільки школа або держава. Ми вважаємо це проблемою.
Отже, відповідно до результатів проведеної діагностичної роботи з учнями, батьками та вчителями ініціативною групою проекту виділяється наступне:
- Анкетування виявило розбіжності у поглядах батьків, учнів та вчителів на хід навчально-виховного процесу.
- Необхідно вдосконалювати знання вчителів із вікової педагогіки та психології.
- Варто активно використовувати інтерактивні методи навчання, щоб зробити учня співтворцем навчальної діяльності.
- Впроваджувати у практику проведення батьківських зборів та конференцій, психолого-педагогічний лекторій із питань вікової психології та педагогіки, семінари з обміну досвідом.
- Проводити відкриті уроки та позакласні заходи для батьків за участю вчителів-предметників, дітей та класних керівників.
- Необхідна консолідація зусиль школи, батьків та учнів. Лише спільна праця дасть позитивні результати.
Комментариев нет:
Отправить комментарий